
Kabel-tv-nät
Järfällahus har ett eget kabel-tv-nät. Genom kabel-tv-nätet finns kanalerna
.png.aspx)
Vid problem med kabel-tv
Obs! Den 16 januari byter vi till Tele2 som ny kabel-tv-leverantör.
Du som hyresgäst ringer alltid Telenors kundtjänst vid problem. Du når deras kundtjänst på telefon 90-222 (Öppettider: Vardagar 8-19, helger 9-15)
För dig som bor på Riddaren
Det finns inget traditionellt kabel-tv nät i Riddaren.
Du som hyresgäst har därför möjlighet att beställa en kostnadsfri BAS-TV tjänst från Tele2. För att beställa BAS-TV tjänsten med tillhörande digital-box behöver du ringa Tele2 (tidigare Com Hem) på tel 0775 – 17 17 20.
Parabolantenner
De flesta av våra hyresgäster behöver ingen parabolantenn. Via vårt öppna bredbandsnät och via kabel-tv-nätet kan du beställa kanaler och kanalpaket med olika inriktningar och på många språk.
Vill du ändå använda parabolantenn, är det viktigt att känna till och följa de regler som gäller.
Får inte sticka ut
Parabolantenn får endast monteras i eget fundament på golv eller på stång som spänns upp utan att man behöver göra några hål. Exempel på godkända ställningar finns att se i Boservice, vår kundtjänst på Drabantvägen 2. Parabolantennen ska monteras på ett säkert sätt och får inte sticka ut eller hänga utanför balkongen. Den får inte skymma grannars utsikt.
Borra inte!
Det är inte tillåtet att montera något genom att göra hål någonstans i huset: varken i fasad, balkongräcke, tak, golv, fönster- eller dörrkarm eller på ytter- eller innervägg.
Du som hyresgäst ansvarar
Hyresgästen ansvarar för att montering sker på ett korrekt och säkert sätt samt för eventuella skador som kan orsakas av parabolantennen. Hyresgästen ansvarar för kostnader som uppstår för återställning vid nedmontering av parabolantennen.