Gå direkt till textinnehållet

Dagens öppettider (OBS! Endast bokade besök): 08:00 - 17:00 | Lunchstängt: 11:30 - 12.30

Sök
Start » HYRESGÄST » Felanmälan

FELANMÄLAN

Felanmälan gör du när något inte fungerar som det ska i din lägenhet, trapphus eller i vår utemiljö. Vi behöver en felanmälan för att ärendet ska komma in i våra system på rätt sätt och kunna åtgärdas så snabbt som möjligt.

Om det uppstår ett akut fel i din lägenhet ska du alltid ringa till vår Boservice. Om du ringer när vi har stängt väljer du tonval till vår jour. De rycker ut t ex om du sitter fast i en hiss, om du har helt strömlöst hemma eller om det finns risk för vattenskada.

Med anledning av covid-19

Coronapandemin fortsätter att vara en stor utmaning för samhället. Det är därför fortsatt viktigt att vi hjälps åt att förhindra smittspridning.

  • Håll avstånd och undvika nära kontakt till våra medarbetare om de kommer till dig för att utföra ett arbete.
Om du eller någon i ditt hushåll har symptom som hosta, feber eller snuva:
  • Vänta med felanmälan tills ni är friska igen.
  • Har du redan felanmält och sedan fått symptom ber vi dig att meddela oss så vi kan planera åtgärden vid ett senare tillfälle när du är frisk eller vidta andra försiktighetsåtgärder.
  • Är felet akut kommer vi naturligtvis alltid att åtgärda det, men visa hänsyn genom att stanna i ett annat rum under hela besöket.
Samtliga försiktighetsåtgärder gäller även om du är vaccinerad. 

Flera sätt att felanmäla

Du kan anmäla fel i din lägenhet eller i andra gemensamma utrymmen genom att gå in via Mina sidor eller ringa till vår kundtjänst.

Via Mina sidor

För att göra en felanmälan på webben loggar du in på Mina sidor och går till felanmälan.

Via telefon

Vår boservice når du på Tel. 08-580 836 00. Här kan du se våra öppettider.

Om du inte kan vara hemma

Om du inte kan vara hemma när ett fel ska åtgärdas i din lägenhet är det viktigt att du lämnar nyckeln i nyckeltuben, så att våra fastighetsskötare kan komma in i din lägenhet.