Om vi behöver komma in i din lägenhet
Om vi behöver komma in i din lägenhet för att åtgärda något, ställ låset i serviceläge.
Lås som vanligt men dra ut nyckeln i läge “tio i tolv” istället för “tolv”. Nyckeln ska peka mot den lilla bokstaven S för serviceläge.
Bredband och tv
Du har fått ett brev hem i förväg gällande vårt öppna bredbandsnät. På diskbänken i din nya lägenhet ligger också ett välkomstpaket med information och en liten gåva.
Öppet bredbandsnät finns via fiberuttag i lägenheten. Via det kan du köpa tv, internet, telefoni m m från valfri operatör. Nätoperatör är iTUX. För information om utbud, val och beställning av tjänster, se portalen jarfallahus.itux.se. Du kan också kontakta iTUX på info@itux.se eller tel 0771-40 70 77.
För dig som byter från annan Järfällahus-lägenhet:
- Om du har befintliga tjänster från en leverantör i Zitius-nätet i din förra lägenhet, och du vill behålla dessa tjänster, så kan du kontakta din tjänsteleverantör för att flytta dina tjänster. Du ringer alltså direkt till tjänsteleverantören.
- Har du befintliga tjänster från en leverantör som inte finns i iTUX-nätet, behöver du säga upp dessa och teckna nya tjänster. Vår ambition är att höra av oss om vi ser att du behöver göra detta.
BAS-TV tjänst
Inget traditionellt kabel-tv-nät finns i lägenheten. Du har därför möjlighet att beställa en kostnadsfri BAS-TV tjänst från Com Hem. För att beställa BAS-TV tjänsten med tillhörande digital-box, ring Com Hem på tel 0775 – 17 17 20.
Tvättmaskin
Ditt badrum är förberett för tvättmaskin. Anslutning till el och vatten finns. Du ansvarar själv för att tvättmaskinen blir fackmannamässigt installerad för att undvika vattenskador.
VIKTIGT: Om du skaffar en tvättmaskin måste du kontakta en rörmokare som gör en manuell inkoppling av vatten via en lucka i taket. Luckan öppnas med en skruvmejsel.
Post
Posten kommer till ditt postfack i entrén.