Gå direkt till textinnehållet

Dagens öppettider (OBS! Endast bokade besök): 08:00 - 17:00 | Lunchstängt: 11:30 - 12.30

Sök
Start » HYRESGÄST » Flytta in » Nycklar och brickor

NYCKLAR OCH BRICKOR

Extra nycklar/brickor

Behöver du fler nycklar/brickor kontaktar du vår Boservice. Avgiften för dessa återbetalas inte om du skulle flytta. En ny nyckel kostar 200 kr. En ny bricka kostar 200 kr.

Tappat nyckeln/brickan?

Har du tappat bort din bricka kan du komma in till vår Boservice  så hjälper vi till att spärra din borttappade bricka samt beställa en ny. En ny nyckel/bricka kostar 200 kr. Kom ihåg att ta med din legitimation.

Aptusläsare  

Våra fastigheter har det nyckelfria låssystemet Aptus som är ett väl beprövat sätt att öka säkerheten, tryggheten och servicen. Det bygger på en rund bricka. Den hålls upp mot läsaren som sitter bredvid dörren så att dörren låses upp. Brickan ersätter vanliga nycklar. Brickorna är numrerade och tappar du en bricka kan just den brickan enkelt spärras.

Många av våra portar har Aptusläsare med display för namnsökning. När du flyttar in i ett sådant hus läggs ditt namn automatiskt in i systemet. Besökare kan då söka fram ditt namn och ringa upp dig via porttelefonen. Om du inte vill ha ditt namn i displayen, är du välkommen att höra av dig till Boservice.

Utelåst

Har du låst dig ute? Järfällahus anlitar Järfälla Låsservice eller Norrlås. Du betalar direkt till dem om du behöver nyttja deras tjänster.

Akuta fel

Vid akuta fel och större skador, t.ex. en vattenläcka, ringer du vår boservice på dagtid och vår jour på övrig tid. Du når båda på tel. 08-580 836 00.

Om du inte kan vara hemma

Om du inte kan vara hemma när ett fel ska åtgärdas i din lägenhet är det viktigt att du lämnar nyckeln i nyckeltuben, så att våra fastighetsskötare kan komma in i din lägenhet.