Gå direkt till textinnehållet

Dagens öppettider (OBS! Endast bokade besök): 08:00 - 17:00 | Lunchstängt: 11:30 - 12.30

Sök
Start » OM OSS » 2021 » Digital HLU hantering

    Digital HLU hantering

    Publicerad: 2021-12-01 Senast ändrad: 2021-12-01

    Från och med i år kommer alla erbjudanden och beställningar för hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU) göras via Mina sidor här på Järfällahus webb. Det vill säga alla erbjudande om att måla eller tapetsera om väggar, lackera om köksluckor eller byta golv enligt vårt förbestämda tidsintervall.

    Med en digital hantering av processen blir det smidigare för dig. Du kan göra beställningen vartsomhelst ifrån, även om du under perioden skulle vara bortrest. 

    Så funkar det
    • Har du rätt till HLU för året får du ett sms när erbjudandet finns tillgängligt på Mina sidor. I år kommer sms:et under v. 48. 
    • Logga in på Mina sidor med ditt lösenord eller BankID. Saknar du BankID och har glömt ditt lösenord kontakta vår Boservice. 
    • Välj vilka erbjudanden du vill tacka ja till och genomför beställningen som inloggad. Du måste ha gjort din beställning senast 14 december 2021. (Från och med nästa år kommer du har ca två veckor på dig från att du fått vårt sms. Exakt datum för sista svarsdag ser du inne på Mina sidor.)


    Vill du inte ha renoverat behöver du inte göra någonting. Du får istället en rabatt. Hur stor den är kan du också se på Mina sidor. 

    Mer information

    Mer information om HLU samt en guide hur du gör din beställning finns här på vår webb under Hyresgäst>Inomhusmiljö>HLU