Årets HLU-erbjudande tillgängligt

Publicerad: Senast ändrad:

Nu finns årets HLU-erbjudande tillgängligt på Mina sidor för de hyresgäster som omfattas av det.

HLU står för hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll. När någon av ytorna i en lägenhet nått en viss ålder, får de hyresgäster som berörs av HLU ett erbjudande om att byta/renovera ytorna.

 

Det finns då två val att göra:

• Välja att inte byta/renovera och istället få en hyresrabatt, som automatiskt dras från hyran i december 2024.

eller

• Välja att få den åtgärd som erbjuds, t ex ny tapet eller golv.

Beställ senast 1 december

Gör din beställning av HLU-åtgärder digitalt under fliken HLU när du loggat in på Mina sidor. Beställningen ska göras senast 1 december 2023. När du loggat in klickar du på HLU, väljer Planerat underhåll och klickar på Beställ. Avsluta med att klicka på Slutför beställning. Någon av våra entreprenörer hör sedan av sig under 2024.

 

Beskrivning av hur du hittar HLU-erbjudande på Mina sidor.

Arbetena utförs under hela 2024

Arbetena utförs under år 2024. Våra entreprenörer jobbar sig igenom beställningarna under hela året, så vissa arbeten kan utföras redan under våren och vissa betydligt senare.

Om du inte kan beställa digitalt

Hyresgäster som inte kan beställa sitt HLU-erbjudande digitalt, är välkomna att kontakta Boservice på nr 08-580 836 00 för att få en blankett hemskickad.

Ingen beställning = rabatt

Om du inte beställer några HLU-åtgärder senast 1 december, får du automatiskt en hyresrabatt istället.